Hizmet Sözleşmesi

Ana Maddeler

1. Taraflar
2. Konusu
3. Sorumluluklar
4. Süre
5. Ücret
6. Askıya Alınma
7. Fesih
8. İletişim ve Bilgi Adresleri
9. Ücretin Ödenmesinde Temerrüde Düşülmesi
10. Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri

Sözleşme Detayları

1. Taraflar
1.1 : Bu sözleşme ürünler ve hizmetler bölümünde belirtilen hizmetleri (Hizmetler olarak anılacaktır) sağlayan
Verilink Bilişim Teknolojileri (Verilink olarak anılacaktır) ile Yeni müşteri kaydı bölümünde belirtilen detayları
ile belirtilen kişi/kurum(Müşteri olarak anılacaktır) arasında Verilink'e ait olan http://www.Verilink.com internet
adresinde faaliyet gösteren internet sitesinin (Site olarak anılacaktır) kullanımı ve bu site üzerinden satın
alınacak hizmetleri aşağıda belirtilen madde ve koşullar ile imza altına alınmış sayılacaktır.

1.2: Taraflar iş bu sözleşmede yazılı bilgilerin doğruluğunu beyan, kabul ve taahhüt ederler.
2. Konusu
2.1: İş bu sözleşme müşteri tarafından site üzerindeki işlemlerinde, siparişlerinde, gönderdiği mesajlarında kayıt
işleminde vermiş olduğu bilgiler doğrultusunda yapmaya ve yapmamaya izni olan bölümleri, siparişlerinde tercihleri
uyarınca alacağı hizmetler karşılığında Verilink'e ödeyeceği ücretleri düzenleyecektir. Bu hizmet ve işlem
açıklamaları aşağıdaki gibidir.

2.2: Üyelik bilgileri müşteri tarafından üye olunma sırasında girilen bilgilerdir. Bu bilgiler yapılan işlemlerde
baz alınacağından müşteri ve üyenin bu bilgileri hatasız eksiksiz ve doğru girdiği varsayılmaktadır.
3. Sorumluluklar
3.1: Verilink, müşterinin talebi üzerine sipariş olarak ilettiği hizmetleri sağlayacaktır. Siparişin kabulü mesajı
ile Verilink ilgili ücreti tahsil ettiğini kabul edip söz konusu siparişte belirtilen hizmeti vereceğini taahhüt
edecektir.

3.2: Ödeme şekli, kdv farkları sipariş sırasında çıkartılacak toplam miktar ile belirtilerek müşterinin aylık veya
yıllık ödeme tercihlerine göre ödemesi gereken ücretler Verilink tarafından bildirilecektir.

3.3: Sipariş kabulü ve işlemlerin onaylanmasından sonra Verilink, müşteri siparişi detayında bulunan hizmete ilişkin
kontrol panel, ftp, sql ve e-mail kullanıcı adları ve şifrelerini müşteriye iletecek ve hizmet başlamış olacaktır.
İlgili hesapların ve şifrelerin sorumluğu müşterinin sorumluluğunda olup bu konulardan doğabilecek zarar ve ziyandan
müşteri sorumlu olacaktır.

3.4: Müşteri aldığı hizmet dahilinde Verilink tarafından aldığı beyan ve uyarılara uyacağını taahhüt eder. Müşteri,
hosting hesabından faydalanırken Verilink tarafından yayınlanan her türlü ihtar yada bildirime uymayı beyan, kabul
ve taahhüt eder. Müşteri, almış olduğu bulundurma hizmetinde kendisine ücretsiz ve sınırsız olarak verilen
hizmetleri yine ücretli ya da ücretsiz ve/veya sınırlı ya da sınırsız olarak üçüncü kişilere dağıtamaz, satamaz.

3.5: Müşteri hizmet dahilinde sahip olduğu yazılım ve programları kullanarak erişim hakkı bulunmayan dosya veya
programlara erişmemeyi, bu tarz bir sorundan dolayı herhangi bir problem yaratmamayı, oluşabilecek sorun ve
problemlerde zararı karşılamayı taahhüt eder.

3.6: Müşteri alan adı, hosting veya aldığı hizmetlerin kullanılması sırasında yürürlükte olan veya sözleşme
süresince yürürlülüğe girecek olan vergi, harç ve benzer yükümlülüklerin kendisine ait olduğunu , karşılayacağını
kabul ve taahhüt eder.

3.7: Müşteri hizmeti dahilinde barındırdığı tüm dosya, döküman ve programlardan, web sitesi ve e-mail hizmetleri ile
kullanacağı ve faydalanacağı tüm işlemlerden kendisi sorumlu olduğunu, söz konusu veri, bilgi ve beyanların yasalara
aykırılığından doğa bilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluğu kendisi karşılamayı kabul ve taahhüt eder. İş bu konuda
doğabilecek sorunlardan Verilink'e herhangi bir kusur iletilemez.

Verilink sayfaları gönderilmeden önce gözden geçirmez, doğrulamaz, ciro etmez veya kullanıcı tarafından yapılmış
sayfalar için herhangi bir şekilde bir sorumluluk almaz. Verilink kullanıcı hesaplarını bu ana hatları ihlal ettiği
için veya başka bir sebeple veya Verilink'nın kendi veya kullanıcılarından herhangi birinin işine zararlı olduğuna
inandığı için fesih edebilir. Verilink hukuka aykırılık eden filleri ve eylemleri öğrendiğinden itibaren müşteriye
haber vermeden silmek hakkına sahiptir.

3.8: Verilink, sağladığı hizmet içerisinde bulunan müşteri verilerinin hatalı kullanımlarından, veri içeriklerinden,
e-mail ile kullanılan tüm verilerden doğabilecek hiç bir maddi veya manevi zararlardan sorumlu tutulamaz. Bu
verilerin yedekleme ve saklama yükümlükleri müşteriye aittir. Verilink müşterinin tüm verilerini düzenli bir biçimde
yedekleme ve bakım işlemine tabi tutacaktır. Buna rağmen Verilink hizmetlerinde meydana gelebilecek kesinti veya
veri kaybından dolayı oluşabilecek hatalardan, zarardan ve ziyandan Verilink sorumlu değildir. Verilerin
yedeklenmesi sözleşme metninde aksi belirtilmediği sürece müşterinin sorumluluğundadır.

3.9: Verilink, müşteri tarafından sipariş verilmiş ve ödemesi sorunsuz olarak gerçekleştirilmiş domain name tescil
işlemlerini yürütecektir. Tescil edilen ve sipariş ile kabul edilen tescil talebi ile ücreti ödenen domain name'in
sahibi müşteridir. Verilink bu konuda müşterinin talepleri doğrultusunda domain name üzerinde işlem yapabilecektir.
Müşteri tarafından domain name üzerinde bir düzenleme, değişiklik ve transfer taleplerini en kısa sürede yapacaktır.
Tarafımızdan tescil edilen alan adları (com, net, org, ...) The Directi Group ve OnlineNIC firmalarına kesinlikle
transfer işlemi gerçekleştirilmemektedir.

3.10: Verilink, siparişlerin tamamında müşteri tarafından belirtilecek kredi kartı bilgilerini, kullanmakta olduğu
sanal pos sistemine ya da herhangi bir veritabanına kaydetmemektedir. Ödemelerin gecikmesi durumunda hizmetin
durdurulması ve ödemesiz yedek verilmemesi hakkını saklı tutmaktadır.

3.11: Verilink, müşteriye ait yedeklerin düzenli tutulması için gerekli özeni ve ehemmiyeti gösterecektir, fakat bu
konuda yaşanabilecek sorunlardan dolayı müşterinin uğrayacağı veri kayıplarından sorumlu tutulamaz, müşteri kendi
verilerini düzenli olarak kaydetmekle yükümlüdür.

3.12: Verilink, süresi dolmuş alan adı, hosting, veya diğer sunduğu hizmetleri süre bitiminden sonra durdurma,
hizmeti tamamen iptal etme hakkını saklı tutmaktadır. Süresi dolmuş veya ödemesi sağlanmamış hizmetlerin iptalinden
sonra herhangi bir veri kaydı tutma yükümlülüğü bulunmamaktadır.

3.13: Verilink, Toplu mail gönderimi ya da İsteksiz mail iletimi (spam e-mail) hizmeti sunmamaktadır. Sağlamış
olduğu hizmetler üzerinden bu tarz gönderimler yapılamaz. Bu tarz gönderimlerin tespitinde hizmetin tamamına
erişimini bloklar. Gönderimin bir kez daha tekrarlanması durumunda hizmet iptal edilir ve zarar tazmini olarak ödeme
iade edilmez.
4. Süre
4.1: İş bu sözleşme sipariş ve ödeme işlemlerinin internet ortamından Verilink'e iletilmesi ile birlikte tarafların
belirtilen hak ve yükümlülükleri başlar.

4.2: Sözleşme süresi müşterinin ilgili hizmet için sipariş sırasında seçmiş olduğu ödeme periyodu kadardır.

4.3: Taraflar sözleşmenin sona ermesinden 10 iş günü öncesine kadar sözleşmenin süre sonunda sona ereceğini ihtar
etmemişler ise sözleşme aynı şart ve hükümler ile önceki sözleşme süresi kadar uzar. ( Ücret hususunda meydana gelen
değişiklikler saklıdır.)
5. Ücret
5.1: İş bu sözleşmede belirtilen hizmetler karşılığı olarak ödenecek ücret sipariş işlemi sırasında belirtilen
miktar kadardır. Belirtilen ücretlere KDV sonradan dahil ederek hesaplanır ve müşteriye gösterilerek tahsilat
gerçekleşir.

5.2: Verilink önceden haber vermeksizin fiyatlar ve tarifeler üzerinde ileriye dönük olarak değişiklik yapma hakkını
saklı tutar. Müşteri iş bu değişiklikler konusunda şimdiden oluşabilecek değişiklikleri kabul, beyan ve taahhüt
eder.

5.3: Ücret döviz cinsinden ise fatura tarihindeki Yapı Kredi Bankası satış kuru üzerinden Türk Lirasına çevrilerek
ödenir.

5.4: Ücret ilgili ürün satış sayfalarında belirtilmediği ve müşteri ile yapılan özel bir sözleşme olmadığı sürece
fatura kesim tarihinden itibaren 3. iş günü sonuna kadar sipariş işlemi sırasında kredi kartı ile ödeme talimatı var
ise kredi kartı hesabından, kredi kartı ile ödeme talimatı yok ise müşteri iletişim adresinde belirtilen banka hesap
numaralarına ödemekle yükümlüdür.

5.5: Ödemenin gecikmesi durumunda Verilink kur farkı faturası kesme hakkını saklı tutar.

5.6: Verilink, müşteri ödeme işlemini tamamlayıncaya kadar ilgili hizmeti kapatma, açma hakkını saklı tutar.

5.7: Domain/alan adı , SSL sertifikaları, Lisanslar ve sunucu hizmetlerinde ( co-location , dedicated , vps sanal
sunucular ) geri ödeme yapılmaz.
6. Askıya Alınma
6.1: Ödeme konusunda problem yaşanması, kredi kartı ile ödemede provizyon sorunları veya hüküm ve yükümlülükler ile
ilgili maddelerden dolayı Verilink, müşteriye verilen hizmetlerin tümünü, e-mail, web, ftp hesaplarının tamamını
durdurma hakkını saklı tutar.

6.2: Bu durumun devam süresince müşteri adına e-mail, web, ftp erişimleri yapılamaz ve e-mail hesapları engellenerek
gelen e-mailler geri çevrilir.

6.3: Kullanılan ürün ve hizmetin site üzerinde aksi belirtilmedikçe anlık cpu/ram/mysql üzerindeki kullanım izni %12
şeklindedir. Bu adil kullanım iznini aşan ürün durdurulur ve müşteri 24 saat içerisinde sorun çözmeyi taahhüt eder.
Gerekli düzenleme 3 kez yapılan uyarı sonucunda neticeye ulaşmadığı taktirde hizmet tamamen kapatılır ve iadesi
yapılmaz.

6.4: Verilink sunucuları üzerindeki herhangi bir kullanıcının diğer müşterilerin hizmetini engelleyici ya da
yavaşlatıcı işlemler yapması durumunda, kullanıcıyı suspend eder yani erişimi kapatır.

6.5: Hizmet sözleşmesinde ek-1'de yer alan şartlar askıya alınma nedenlerine dahil olup müşteri bu şartları kabul ve
beyan eder.
7. Fesih
7.1: Müşteri iş bu sözleşmenin herhangi bir maddesine aykırı davranarak sorumluluklarını ve taahhütlerini yerine
getirmediği takdirde yada Ayaima'ya beyan ettiği bilgilerin doğru olmadığının tespiti halinde, yukarıda belirtilen
sözleşmeyi askıya alma halinin 7 günden fazla devam etmesi halinde, Verilink hiç bir ihtar ve ihbara gerek
kalmaksızın sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih etme hakkına sahiptir.

7.2: Bu şekilde gerçekleşecek fesih sonrasında müşteri; kalan süreye bakılmaksızın ödemiş olduğu son sözleşme
ücretini geri isteyemeyeceğini, fesih tarihinde yürürlükte olan emsal sözleşme bedelinin 5 katı ticari cezai
tazminat ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.

7.3: Müşteri hiç bir gerekçe göstermeksizin sözleşme normal süre ile sona ermeden 10 gün önce yazılı olarak ihtar
etmek şartı ile iş bu sözleşmeyi süresi sonunda fesih etme hakkına sahiptir.

7.4: Sözleşmenin sona erme süresinden önce müşteri tarafından fesih edilmesi halinde sözleşme sonuna kadar ödenecek
olan ücretlerin 1/2 sini defaten ve peşin olarak ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.

7.5: Verilink gerekçe göstermeksizin tek taraflı olarak sözleşmeyi fesih etme hakkını saklı tutar.
8. İletişim ve Bilgi Adresleri
8.1: Taraflar konusu sözleşmeden kaynaklanan her türlü tebligat için taraflar sipariş adresinde belirtilen posta
adreslerini yasal ikametgah olarak kabul, beyan ve taahhüt etmişlerdir.

8.2: Bu adreslere yapılan her türlü tebligat tarafların eline ulaşmasa bile tebliğ edilmiş kabul edilecektir. İş bu
adreslere ait değişiklikler diğer tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe eski adresler geçerli olacaktır.

8.3: Verilink sözleşme süresi içinde müşteri'ye tahsis ettiği ya da müşterinin beyan ettiği elektronik posta
adresine mesaj, bilgi, yazı, ihtar, ödeme bildirimi, hesap hareket çizelgesi, hesap ekstresi gönderebilir. Müşteri
söz konusu elektronik iletilerin alınmadığı yada kendisine ulaşmadığı iddiasında bulunamayacağı gibi, söz konusu
iletilerin gönderildikleri tarihten 1 gün sonra yasal anlamda tebliğ etmiş sayılacağını beyan, kabul ve taahhüt
eder.
9. Ücretin Ödenmesinde Temerrüde Düşülmesi
9.1: Müşteri, aldığı hizmetlere karşılık başvuru tarihini takip eden 7 gün içinde ödeme gerçekleştirmediği takdirde
temerrüde düşmüş sayılır. Bu durumda Verilink kur farkı faturası kesebileceği gibi dilerse fatura tarihinden
itibaren aylık %15 gecikme faizi talep edebilir. Müşteri bu gecikme faizi ve kur farkı faturasını ödemeyi beyan ve
kabul eder.

9.2: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan her tür alacak için Verilink'nın dava yada icra takibi açması halinde de aylık
%15 gecikme faizi, bakiye borç miktarının %50'si kadar cezai şart, %10'u Avukatlık Ücreti ve diğer tüm yasal
giderleri ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.

9.3: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan alacaklarının tahsili için yasal mercilere İhtiyati Haciz ve İhtiyati tedbir
için başvurması halinde Verilink'nın teminatsız İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir kararı almaya yetkili olduğunu
ancak buna rağmen Mahkemelerce teminat istendiğinde, Bankalardan alınacak teminat mektuplarından doğacak komisyon ve
her türlü ücretin kendileri tarafından ödeneceğini ve bu konulara hiçbir itirazda bulunmayacağını beyan, kabul ve
taahhüt eder.
10. Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
10.1: İş bu sözleşme bununla birlikte 11 madde, alt başlıklardan ve EK-1 ibaret olup, taraflarca okunup anlaşılarak
imza altına alınmıştır. (İmza altına alınma. siparişin internet ortamında Verilink'ya gönderilmesi ile gerçekleşmiş
kabul edilir). Verilink gerek gördüğü taktirde yeni maddeler ve/veya alt başlıklar ekleyebilir, çıkartabilir ya da
maddeler üzerinde değişiklik yapabilir. Müşteri bu değişiklikleri önceden kabul ettiğini beyan ve taahhüt eder.

10.2: İş bu sözleşmenin uygulanması sırasında doğacak her türlü uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul Mahkemeleri ve
İcra Daireleri yetkilidir.

EK-1

Hesap Ayarları / E-posta adresi

Hesabınız ödeme işlemi tahsil edildikten sonra aktif edilir. Hesabınızdaki e-posta adresinizin geçerli olup olmaması
müşteri sorumluluğundadır. Herhangi bir şikayet durumu olursa veya sizinle iletişim kurmamız gerekirse müşteri
panelinizdeki kayıtlı birincil e-posta adresinizi kullanarak sizinle iletişim kuracağız. Bu sebeple e-posta
adresinizi doğru bir şekilde girmeniz, düzenli bir şekilde kontrol etmeniz gerekir. Müşteri paneli kaydı esnasında
girilen bilgilerinizin doğru olmaması durumunda Verilink sorumluluk kabul etmez.

İçerik

Verilink tarafından sağlanan bütün hizmetler yasal amaçla kullanılmalıdır. Verilink, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarını
kabul eder. Verilink sunucularında sunumu yapılan hiçbir yazılı, sesli ya da görsel içerik, materyal Türkiye
Cumhuriyeti Kanunlarına aykırı olamaz. Aksi taktirde doğan/doğacak olan tüm maddi ve manevi sorumluluklar müşteriye
aittir. Bu durumdan hiçbir şekilde yer sağlayıcı Verilink yükümlü değildir.

Müşteriler, Verilink'in sunduğu hizmetlerden dolayı zarar görecek bir duruma sokmayacağının garantisini verir.

Tüm hzmetlerimizde ticari marka veya telif haklarına aykırı içeriğin barındırılması ya da paylaşılması
yasaklanmıştır. Bu, izinsiz müzik kopyalama, kitap, fotoğraf veya herhangi bir telif hakkı içeren her işlemi kapsar.
Herhangibir şekilde telif hakkı vb. konularda yapılan yanlışın giderilmemesi durumunda Verilink tek taraflı oalrak
geri iade yapmaksınız hizmet aktini sonlandırabilir.

Paylaşımlı barındırma hizmetini (shared hosting) yedek veya depo olarak kullanmak yasaktır, "FTP'de sadece cPanel
yedeği sıkıştırılmış (.tar.gz, .rar, .zip vs.) formatta 1 adet bulunabilir. Sunucularımızda sıkıştırılmış yedek
dosyasının uzun süreli ( En fazla 1 Ay ) bekletimi yasaktır. Alınan yedekleri kişisel bilgisayarınıza indirmeniz
zorunludur.

Aşağıda Paylaşımlı(Shared) veya Reseller hizmetinde yasaklanan materyallerin örnek listesini bulabilirsiniz:

* Dosya/File upload siteleri
* Toplistler
* Adult ve Pornografi içeren siteler
* IRC Betikleri / Botlar
* Proxy Betikleri / Anonymizers
* İzinsiz yazılım / warez
* İmaj barındırma betikleri (Photobucket veya Tinypic benzeri)
* Autosurf/PTC/PTS/PPC siteleri
* IP tarayıcıları (IP Scanner)
* Bruteforce programları/betikleri/uygulamaları
* E-posta bombalama / spam betikleri
* Dosya barındırma / yansı betikler. (rapidshare benzeri)
* Video dağıtımı (youtube.com benzeri betikler)
* Escrow/banka benzeri siteler
* HYIP vb. siteler
* Yatırım siteleri (FOREX , E-gold Exchange, Second Life/Linden Exchange, Ponzi, MLM / Pyramid Scheme)
* Yasal dağıtım hakkına sahip olmadan herhangi bir materyalin satışını yapmak
* Prime Bank Programları
* Loto oyunları siteleri
* MUD/RPG veya PPBG’ler
* Nefret içeren / ırkçı / rahatsızlık veren siteler
* Hack odaklı siteler / arşivler / programlar
* Yasadışı aktiviteleri organize eden siteler
* Yasadışı, telif hakkı gerektiren bağlantı içeren (warez) forumlar/web sayfaları
* Metin2, Knight Online tarzı oyun siteleri
* Twitter, Facebook gibi sosyal medyadan takipçi çekme uygulamaları
* PHP Shell dosyaları
* Sohbet, chat siteleri
* Digital TV yayınları ile alakalı şifre çözücü program içerikleri
* Mailer Pro vb.
* Blog dağıtım scriptleri
* Otomatik mail ve subdomain oluşturan yazılımlar

Verilink servisleri, ilgili tüm ekipmanlar, ağ ve ağ cihazları, sadece müşterinin kullanımı için
yetkilendirilmiştir. Verilink, servisleri yeri geldiği zaman yasal konular için, müşterinin yetkili kullanım yapıp
yapmadığını kontrol etmek için, sistem yönetimi için, yetkisiz kullanımı önlemek için, güvenlik prosedürlerini
kontrol etmek için ve operasyonel güvenlik için sunduğu servisleri monitörleyebilir. Bu monitörleme işlemi
esnasında, bilgiler incelenebilir, kaydedilebilir veya kopyalanabilir. Verilink servislerini kullanarak bu
monitörleme işlemini kabul etmiş olursunuz.

Verilink, kullanılan hizmeti reddetme hakkını saklı tutar. Sunulan servisin kullanımına müdahale etmek tamamen
Verilink denetimindedir. Örneğin tehdit içeren, telif haklarını ihlal eden içerik barındıran siteler
sunucularımızdan uyarı yapılmaksızın silinebilirler. Bu ve benzeri durumlarda Şikayet departmanımız sizinle iletişim
kurar, (telefon veya e-posta yolu ile) eğer 24 saat içerisinde herhangi bir sonuç alınamazsa hesabınız
dondurulabilir veya silinebilir.

Bayi/Reseller kullanıcıları için: Benzer koşullar oluştuğu zaman hesaplar dondurulur ve bu konu hakkında reseller
sahibine hesabın silinmesi için mesaj gönderilir. Birden fazla benzer ihlallerin yaşanması durumunda, Verilink
reseller hesabınızı dondurabilir veya iptal edebilir.

Direk müşteriler için: Hesabınız herhangi bir mesaj göndermeksizin sunucularımızdan silinebilir.

Yukarıda belirtilen durum oluştuğu taktirde Verilink yetkili mercilere gerekli bilgileri raporlar.

Hesabınızda kullandığınız betiklerin(script) / programların güvenli olması, dosya izinlerinin doğru ayarlanması
tamamen müşterinin sorumluluğundadır. Kullanıcılar, hesaplarında oluşan değişikliklerin hepsinden sorumludurlar. Bu
sisteme giriş yaparken kullandığınız kullanıcı adı ve şifreyi de kapsar. Güvenliğiniz için şifrenizin zor olmasına
dikkat etmelisiniz.
Eğer zayıf şifre kullanırsanız (123456 gibi), hesabınız siz zor bir şifre kullanmayı kabul edene kadar
dondurulabilir. Hesap kontrolü işlemi esnasında şifrenizin zayıf olduğu tespit edilirse, şifrenizi
değiştirmeniz/güncellemeniz için size mesaj göndereceğiz.

Toplu Mail Gönderimi/SPAM

Verilink istenmeyen e-postalar için herhangi bir tolerans göstermemektedir. Spam gönderen kullanıcıların hesapları
herhangi bir uyarı mesajı gönderilmeksizin durdurulacaktır. İşlemin kasıtlı yapıldığı kesinleşirse Verilink hizmeti
tamamen iptal edecektir..
Paylaşımlı barındırma (hosting) hizmeti kullanan müşteriler Mail Poliçesini inceleyebilirler.

Spam göndern kullanıcılar Verilink sunucularında barınamazlar. Bu yasak sadece fax, anlık mesajlaşma veya
Usenet/Newsgroup kategorilerini kapsamaz.

Verilink, gerekli gördüğünde herhangi bir web sayfası, hesabı, veritabanı veya diğer bileşenler üzerinde değişiklik
yapma hakkını saklı tutar.

Tüm paylaşımlı sunucularımızda (Linux hosting, Windows Hosting, Reseller Hosting gibi) php mail fonksiyonu güvenlik
gerekçesiyle kapalı tutulabilir. Verilink, genel yapı itibariyle sadece SMTP protokolü üzerinden güvenli e-posta
gönderimine izin vermektedir.

Yedekleme ve Veri Kaybı

Yedek almak tamamen müşterinin sorumluluğundadır. Yedekleme servisimiz sadece sağlamış olduğumuz ücretsiz bir
güvenlik servisidir. Verilink, yaşamış olduğunuz herhangi bir veri/dosya kaybından sorumlu değildir. Bu sözleşme ile
dosyalarınız üzerinde tüm haklara sahip olduğunuzu kabul etmektesiniz.

İptaller ve Geri Ödemeler

Verilink, kullanıcı hesaplarını herhangi bir uyarı yollamaksızın istediği zaman kapatma ve dondurma hakkını saklı
tutar.

Müşteriler istedikleri zaman hesap iptali talebinde bulunabilirler. Verilink, herhangi bir memnuniyetsizlik halinde
iade koşullarına uygun şartlar sağlanıyorsa 7 gün içerisinde size geri ödeme yapabilir.

Kaynak Kullanımı

Kullanıcılar aşağıda belirtilenleri yapamazlar:

* Sistem kaynaklarının 60 saniyeden fazla %12 oranında veya daha yüksek bir oranda tüketilmesi
* Blog, subdomain dağıtımı gibi işlemlerle yoğun şekilde sql veritabanı oluşturmak
* SQL veritabanı üzerinden 100'den fazla tablo oluşturmak.
* SQL sunucusunda yoğun sorgu kullanım ile sql sunucusunu yavaşlatmak.
* Limitsiz olarak verilen veritabanı adetini sunucu kaynaklarına zarara verecek ya da yavaşlatacak şekilde
kullanmak.
* SQL veritabanı üzerinde web site sayfalarının herhangibir tabloya cache amaçlı kaydedilmesi.
* SQL veritabanında herhangibir tabloya 500.000 den fazla kayıt girilmesi.
* SQL veritabanı üzerinde site istatistik bilgilerinin loglanması.
* Stand-alone statüsüne giren, sunucu taraflı uygulamaların kullanımı (Örneğin IRCD barındırmak gibi.)
* Herhangi bir tipte web örümceği veya sitelerin indekslenmesini sağlayan botların kullanımı paylaşımlı
barındırma(shared hosting) hizmetinde yasaktır. (Örneğin Google Cash / AdSpy)
* Internet Relay Chat (IRC) ağına benzer herhangi bir yazılım kullanmak
* Herhangi bir bit torrent uygulaması çalıştırmak yasaktır. Torrent için yasal dağıtım yapıyor olabilirsiniz, fakat
bunu paylaşımlı barındırma hizmeti (shared hosting) üzerinde barındıramazsınız.
* Herhangi bir dosya paylaşım/peer-to-peer katılımı içerisinde olamazsınız,
* Herhangi bir oyun sunucusu çalıştıramazsınız. (half life, counter strike, battlefield1942 gibi)
* Cron girdileri web hosting hizmetinde minimum 30, reseller hesapları için 20, kurumsal hosting hesapları için ise
10 dakikada bir ayarlanabilir. Belirtilen limitler haricinde yapılan cron girdileri bilgi verilmeden silinebilir.
* PHP’nin include fonksiyonunu kullanarak herhangi bir yerel dosyayı içe alırken
“http://www.webadresiniz.com/include.php” yerine include(“include.php”) şeklinde kullanmalısınız.
* Tüm web hosting hizmetlerimizde CPU kullanım limiti bir işlemci çekirdiğinin %12'si olarak belirlenmiştir.
Müşteriler sürekli olarak belirtilen oranda kullanım yapamazlar.

Kaynak Kullanımı - INODE'lar

Herhangi bir paylaşımlı barındırma hizmeti (reseller hosting dahil olmak üzere) kullanan kullanıcının 100000'den
fazla inode kullanması uyarı almasına sebep olur. Eğer uyarı yapıldığı halde herhangi bir önlem alınmazsa hesap
dondurulur. 20000 inode limitini aşan kullanıcıların hesapları ortalama kullanımı sabitleyebilmek için otomatik
olarak yedekleme sistemimizden silinecektir. Her dosya (web sayfası, imaj, e-posta, vb.) 1 adet inode kullanır.
Kullanım limitini çok fazla aşmayan kullanıcıların hesaplarını dondurmak tercih edilmez fakat, sıkça büyük ebatlarda
dosya oluşturan ve silen, yüz binlerce dosya oluşturan veya sistemin zarar görmesine sebep olan kullanıcıların
hesaplarını inceliyor ve/veya donduruyoruz.

Sağlanan hosting hizmeti hiçbir şekilde yedekleme alanı olarak kullanılamaz.

Yedek Limiti

Paylaşımlı barındırma hizmetinde 2 GB limitinden fazla disk alanı kullanan kullanıcıların günlük ve haftalık
yedekleri tarafımızdan alınmaz. Bütün verilerin herhangi bir donanımsal sorun oluştuğunda kayba uğramaması için
Verilink günlük, haftalık ve aylık olmak üzere yedek alır.
Bu yedekler müşterinin kullanımı için değil, sunucu taraflı herhangi bir teknik problemde verilerin kaybolmaması
içindir.

Trafik Kullanımı

Size tahsis edilmiş trafik alanını kullanabilirsiniz. Bunun kotası satın almış olduğunuz barındırma(hosting)
paketinin öngördüğü kadardır. Eğer size tahsis etmiş olduğumuz kotayı aşmak durumundaysanız bir sonraki kotanız
oluşturulana kadar hesabınızı dondurabilir, ek trafik satın alabilir, daha yüksek özelliklere sahip olan bir
barındırma paketine geçebilirsiniz. Ay içerisinde kullanılmayan trafik bir sonraki aya transfer edilemez. Limitsiz
trafikli hosting kullanan müşterilerimiz için ise; kaynak kullanımlarını aşmadıkları ve aldıkları paketin
sözleşmesinde bulunan şartlara uydukları sürece trafikten dolayı hesapları dondurulmayacak ya da silinmeyecektir.
Limitsiz trafikli web hosting paketlerinde bant genişliği sadece hizmet satın aldığınız siteniz için limitsizdir.
Başka sitelere trafik kullandıramazsınız.

Uptime Garantisi

Shared hosting ve Reseller sunucularımız 24 saat monitörlenmektedir, herhangi bir sunucumuzda ortaya çıkacak kesinti
durumunda, en kısa sürede müdahale etme garantisi veriyoruz. Fakat, bu süre sunucularımızın bulunduğu datacenterın
iş yoğunluğu ve sunucudaki oluşabilecek problem ile doğru orantılı olarak uzayabilir. Shared hosting ve Reseller
hizmeti kullanan müşterilerimize %98 uptime garantisi veriyoruz.

Reseller: Müşteri Sorumluluğu

Reseller müşterileri kendi müşterilerine destek vermekle sorumludurlar. Verilink, reseller müşterilerinin
müşterilerine herhangi bir destek hizmeti sağlamaz. Eğer reseller müşterimizin müşterisi bizimle destek için
iletişim kurarsa, destek hizmetini kimden ve nasıl alabileceği konusunda kendisini bilgilendireceğiz. Güvenlik
konusu içeren destek talepleri sadece reseller müşterisi tarafından yapılabilir. Ayrıca, reseller müşterileri kendi
hesapları altında bulunan müşterilerinin içeriklerinden ve davranışlarından da sorumludurlar. Verilink kullanım
sözleşmesine aykırı herhangi bir durum tespit ettiğinde, sorumlu olarak reseller müşterisini dikkate alır.

Paylaşımlı Barındırma(Shared Hosting) / VPS

Paylaşımlı barındırma hizmeti kullanan kullanıcılar barındırma hizmeti sunamazlar. Eğer barındırma hizmeti sunmak
istiyorsanız reseller hesabına sahip olmalısınız. VPS hesaplarının yedekleri alınmaz, yedeklerinizi kendiniz
yönetmelisiniz.

Sunucular

Geçerli bir e-posta hesabına sahip olmak ve root şifresinin güvenliğini sağlamak tamamen müşterinin
sorumluluğundadır. Verilink, sunucular için herhangi bir yedekleme işlemi yapmaz, yedekleme işlemlerini yönetmek ve
oluşturmak tamamen müşterinin sorumluluğundadır. Eğer isterseniz yedekleme sistemi için ek hard disk alabilir ve
yedeklerinizi yönetebilirsiniz. Yedeklerinizi yönetmek tamamen müşteri sorumluluğundadır.

Web hosting hizmetinde Domain Adı değişimi

Verilink sağlanan hosting hizmetinde kullanılan Domain/Alan adının değiştirilmesini kabul etmekle yükümlü değildir.
Bu değişim için Verilink müşteriden ücret talebinde bulunabilir. Aksi belirtilmediği müddetçe alınan her web hosting
hizmetinde kullanılan domain adını müşteri değiştirmeyeceğini kabul ve beyan eder.

Limitsiz / Sınırsız Tanımlaması

Limitsiz olarak belirlenmiş tüm özellikler "adil kullanım politikası" esasına göre belirlenmiştir. Bu anlamda
verilen özelliklerin web hosting kavramına uygun şekilde kullanılması şarttır. İş bu sözleşmenin tamamında ( Ekler
dahil ) geçen şartlara uyum sağlanması, kısaca web hosting kavramına aykırı kullanım yapılması yasaktır.